Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Budowa obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego

07.02.2018

Obwodnicę Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 o długości 18 km wybuduje konsorcjum w składzie: Porr SA (lider) oraz Porr Bau GmbH z Austrii.

 

Obwodnica ominie Nowe Miasto Lubawskie od wschodu. Będzie drogą klasy GP o przekroju 2+1. Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie „projektuj i buduj” w ciągu 34 miesięcy za 318,2 mln zł.

Nowa droga zostanie powiązana z innymi drogami publicznymi przez cztery ronda:

- w km 0+450 z drogą łącznikową L1 (włączenie w istniejącą drogę krajową nr 15) oraz drogą powiatową DP 1808 – skrzyżowanie Brzozie Lubawskie,

- w km 9+510 z drogą powiatową nr 1335N – skrzyżowanie Kacze Bagno,

- w km 12+160 z drogą wojewódzką nr 538 – skrzyżowanie Nowe Miasto Lubawskie,

- w km 17+250 z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 15 – skrzyżowanie Bratian.

Wybudowanych zostanie 13 obiektów inżynierskich: 8 wiaduktów, 1 przejście dla zwierząt górne, 3 przejścia dla zwierząt dolne oraz most nad rzeką Wel.

Dzięki budowie obwodnicy z Nowego Miasta Lubawskiego zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców – wypadki, hałas, spaliny i wibracje. Budowa obwodnicy skróci czasu przejazdu i zwiększy bezpieczeństwo na drodze. Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

 

 

Minister Infrastruktury zatwierdził ponadto program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo–Elbląg w województwie warmińsko-mazurskim. Zadanie o długości 14,2 km będzie realizowane w ramach Programu Działań na Sieci Drogowej, którego celem jest dostosowanie sieci dróg krajowych do wymagań unijnych. Inwestycja zapewni dostosowanie całego warmińsko-mazurskiego odcinka DK 22 do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Będzie też stanowić kontynuację zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim, pomiędzy granicą województwa a autostradą A1. Szacunkowy koszt przebudowy tego odcinka DK 22 to ok. 118 mln zł. Prace będą prowadzone w latach 2019–2021 r.

Inwestycja obejmuje:

- wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do nośności 115 kN/oś;

- poszerzenie jezdni do 7 m, wzmocnienie podłoża i korpusu drogi;

- korektę geometrii drogi, łuków poziomych i pionowych;

- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych, obiektów inżynierskich;

- budowę/przebudowę systemu odwodnienia drogi;

- budowę kanału technologicznego, zatok autobusowych i chodników;

- wykonanie oznakowania pionowego, poziomego, urządzeń BRD oraz oświetlenia drogowego.

 

Źródło: GDDKiA

Zobacz także na

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+