Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Lepsza kolej z Ełku do Trakiszek

04.01.2018

Większy komfort na stacjach i przystankach, krótsze podróże z Ełku do granicy i sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych na międzynarodowej trasie Rail Baltica to zakładane efekty modernizacji odcinka Ełk–Olecko–Suwałki–Trakiszki.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 29 grudnia 2017 r. umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji odcinka Ełk – Olecko–Suwałki–Trakiszki. Połączenie jest ostatnim fragmentem polskiej części międzynarodowego korytarza transportowego Rail Baltica. Dokument określi zakres inwestycji i szczegółowe rozwiązania przebudowy odcinka międzynarodowego korytarza Rail Baltica.

Opracowanie studium wykonalności pozwoli na określenie i wybranie najlepszego wariantu modernizacji. Decyzja o realizacji przyjętego wariantu zapadnie w IV kwartale 2018 r. Zasadniczym celem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu dzięki podwyższeniu prędkości pociągów, zwiększenie komfortu podróżowania przez przebudowę stacji i przystanków, zwiększenie przepustowości linii oraz bezpieczeństwa. Trasa planowana jest dla pociągów pasażerskich i towarowych.

 

 

Studium wykonalności opracuje firma TPF Sp. z o.o. za około 2,6 mln zł pochodzących ze środków własnych PKP PLK. Prace budowlane na linii Ełk–Trakiszki mają zostać zrealizowane między 2022 a 2025 rokiem.

27 grudnia 2017 r. PKP PLK podpisały także umowę na opracowanie dokumentacji projektowej modernizacji odcinka od Białegostoku do Ełku.

Na odcinku Warszawa Rembertów–Zielonka–Tłuszcz–Sadowne zasadnicze prace zostały już zakończone. Pasażerowie korzystają z nowych peronów, oddane do użytku zostały nowe przejścia podziemne i bezkolizyjne skrzyżowania. Trwa modernizacja linii Rail Baltica na odcinku Sadowne–Czyżew. Przebudowywane są perony, tory, sieć trakcyjna i przejazdy kolejowo-drogowe. Koszt prac na środkowym odcinku trasy Warszawa–Białystok to 641 mln zł. W przyszłym roku rozpoczną się prace na podlaskim fragmencie Rail Baltica od Czyżewa do Białegostoku. Dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu między stolicami dwóch województw, a pasażerowie zyskają odnowione stacje i przystanki bez barier architektonicznych. Zakończenie prac na trasie Białystok–Warszawa planowane jest do 2021 r.

 

Źródło: MIiB

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+