Mała linia obwodowa w Warszawie gotowa

23.10.2018

Konsorcjum Budimeksu ze Strabagiem i ZUE zakończyło dla PKP PLK modernizację linii kolejowej nr 20 w Warszawie.

 

 

Wykonano m.in. 4 km torów kolejowych wraz z nową nawierzchnią na odcinku Warszawa Zachodnia–Warszawa Gdańska wraz z siecią trakcyjną oraz 4 przystankami z wiatami. Linia nr 20 została otwarta w nocy 20–21 października. To część większego projektu, który zakłada zmodernizowanie linii obwodowej w stolicy na odcinkach Warszawa Zachodnia–Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki–Warszawa Gdańska. Linie 507 i 509 są w trakcie realizacji.

Realizacja tego kontraktu rozpoczęła się w lutym 2017 r., a jego finisz przewidziano na 2019 r. Już teraz konsorcjum zakończyło prace budowlane i modernizacyjne na linii nr 20. Całkowita wartość tego projektu to ponad 169 mln zł.

 

 

Zmodernizowano i przebudowano 4 przystanki kolejowe z wiatami, tzn. przystanki Koło, Warszawa Zachodnia, Wola i Młynów. Ten ostatni jest szczególnie ważny, gdyż w przyszłości będzie stanowił ważny węzeł przesiadkowy łączący kolej, tramwaje oraz Młynów – stację planowanej, kolejnej linii metra. Ponadto przebudowano 3 wiadukty kolejowe – nad ul. Obozową, ul. Kasprzaka i ul. Wolską oraz kładki nad ul. Górczewską. – Przebudowa układów torowych na szlakach i posterunkach ruchu obejmowała m.in. przebudowę głowic rozjazdowych, ukierunkowaną na wzrost prędkości wjazdów i wyjazdów. Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły zwiększyć swoją prędkość na tym odcinku z 40 do 60 km/h, ale ostatecznie, po zakończeniu całego kontraktu, będą jechać z prędkością 80 km/h – mówi Tomasz Kaliszyk, kierownik kontraktu w Budimex S.A. Warto wspomnieć także o wyposażeniu przebudowanych stacji, do którego należą m.in.: innowacyjne oświetlenie, liczne udogodnienia dla niepełnosprawnych (windy, ruchome schody) czy system monitoringu CCTV i urządzenia łączności technologicznej (przewodowej i radiowej).

 

 

Czas działań przy modernizacji został wydłużony o 6 miesięcy z powodu odkrycia podczas prac budowlanych kilkunastu bunkrów poniemieckich, zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Obiekty z czasów II Wojny Światowej, które początkowo miano wyburzyć, ostatecznie zostały wciągnięte do rejestru zabytków. Innym czynnikiem wpływającym na termin oddana inwestycji była konieczność uzyskania dodatkowych zgód po stronie Urzędu Miasta, dotyczących zmian organizacji ruchu samochodów pod nowymi wiaduktami.

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in