Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Obwodnica Łomży w realizacji

29.12.2017

Kolejny fragment trasy Via Baltica jest od dziś w realizacji. Mowa o części obwodnicy Łomży, czyli odcinku przyszłej drogi ekspresowej S61 między węzłami „Łomża Południe” (łącznie z węzłem) a „Łomża Zachód” (będącego w zakresie sąsiadującego zadania).

Inwestycja jest częścią obwodnicy Łomży wyprowadzającej drogę ekspresową S61 w kierunku południowym, w stronę węzła na S8 w okolicach Ostrowi Mazowieckiej (w. Podborze). Natomiast na północy połączy się z kolejnym odcinkiem obwodnicy Łomży (węzeł „Łomża Zachód” – węzeł „Kolno”) na który przetarg został rozstrzygnięty 12 grudnia br., w kierunku na Szczuczyn–Ełk.

Odcinek zrealizuje firma Mota Engil Central Europe SA, która złożyła najkorzystniejszą ofertę, gdzie kwota wynosi ponad 218,1 mln zł, w przetargu rozstrzygniętym 16 października br. Wykonawca ma wybudować ponad 7 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 oraz węzeł Łomża Południe i wychodzący z niego 9-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 63 w kierunku na Zambrowa.

 

Rys. MIiB

 

Realizacja przewidziana jest w systemie „projektuj i buduj”. W sumie zaplanowano na całość zadania 31 miesięcy przy wyłączeniu okresów zimowych w tracie budowy. To oznacza, że wykonawca powinien zaprojektować trasę i uzyskać decyzję ZRID w ciągu pierwszych 15 miesięcy, a w kolejnych 16 miesiącach zrealizować prace budowlane oraz uzyskać pozwolenia na użytkowanie.

Dane techniczne: S 61 od węzła „Łomża Południe” (z węzłem) do węzła „Łomża Zachód” (bez węzła):

- długość – 7,186 km,

- przekrój drogi ekspresowej 2x2; szerokość pasa 3,5 m; 2,5-metrowe pasy awaryjne; jezdnie oddzielone 5 m pasem zieleni,

- nawierzchnia z betonu cementowego gr. 27 cm,

- budowa i przebudowa m.in. kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, systemu zarządzania ruchem,

- kat. ruchu – KR6; obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś,

- obiekty inżynierskie: 1 most; 14 wiaduktów; 1 przejście dla zwierząt,

- infrastruktura ochrony środowiska – w tym: ekrany akustyczne; zbiorniki retencyjne; ogrodzenie całej drogi ekspresowej.

Węzeł „Łomża Południe” – tu budowany odcinek drogi ekspresowej S61 połączy się z nowo budowanym fragmentem drogi krajowej nr 63 (w odległości 1,178 km od początku inwestycji), który ma przebiegać pod drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni relacje Łomża–Ostrów Mazowiecka, Łomża–Zambrów, w przeciwnym kierunku Łomża–Ełk oraz połączenie z drogą wojewódzką nr 677. Węzeł zajmie około 6 ha terenu.

DK 63 – nowy odcinek od węzła „Łomża Południe” do podłączenia do istniejącej dk 63 w rejonie miejscowości Podgórze:

- klasa GP;

- długość – 8,9 km,

- przekrój drogi Głównej ruchu Przyspieszonego (GP) – 1 x 2,

- nawierzchnia bitumiczna,

- kat. ruchu – KR4; obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś,

- wiadukt kolejowy nad linią kolejową nr 49 relacji Śniadowo–Łomża.

 

Źródło: GDDKiA

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+